پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3255
-
الف
+

حضور نمایندگان مجلس در پشت صحنه سریال نوروزی

جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از پشت‌صحنه سریال «نون.خ» دیدن کردند

 

جمعی از نمایندگان کُردزبان مجلس شورای اسلامی از پشت‌صحنه سریال در حال ساخت «نون.خ» به کارگردانی سعید آقاخانی دیدن کردند.

به گزارش آی فیلم به نقل از سیما فیلم، شش نماینده مناطق کُرد زبان مجلس شورای اسلامی به دعوت مجید زین‌العابدین (مدیر شبکه یک سیما) و مهدی فرجی (تهیه‌کننده)، از پشت‌صحنه سریال نوروزی «نون. خ» که در اطراف تهران تصویربرداری می‌شود، دیدن کردند.

حجت‌الاسلام سید جواد حسینی کیا (نماینده سنقر و کلیایی)، فرهاد تجری (نماینده قصر شیرین و گیلانغرب)، محسن بیگلری (نماینده سقز و بانه)، شهاب نادری (نماینده پاوه و جوانرود)، احمد صفری (نماینده کرمانشاه)، منصور مرادی (نماینده مریوان در مجلس شورای اسلامی)، حسن گروسی (مدیرکل امور مجلس) و مجید زین‌العابدین (مدیر شبکه یک سیما) در این بازدید حضور داشتند.
این افراد با حضور در لوکیشن مجموعه در یک هواپیمای اسقاطی در چند کیلومتری تهران، ضمن بازدید از پشت‌صحنه این سریال نوروزی با عوامل مجموعه به گفت‌وگو پرداختند.

نمایندگان منطقه کردستان و کرمانشاه از گروه تهیه این سریال به دلیل توجه به قوم کُرد و ساخت سریالی برای ایام نوروز سال ۹۸ با نمایش آداب و رسوم، زبان و فرهنگ مردم مناطق کردزبان تشکر کردند. همچنین این نمایندگان حساسیت‌ها و دغدغه‌های خود را در ساخت مجموعه‌ای تلویزیونی مناسب با فرهنگ مردم کُردزبان ایران مطرح کردند.

سعید آقاخانی که خود کُردزبان است، در این بازدید گفت: داستان این مجموعه در مورد پدر یک خانواده است که مشکل کوچکی برایش ایجاد می‌شود و برای ادای دین خود به مردم دچار دردسر و زحمت می‌شود.

او بیان کرد: تمامی مواردی که دغدغه نمایندگان مجلس است در ساخت این مجموعه لحاظ شده و از روز نخست شروع سریال، آقایان زین‌العابدین و فرجی با تأکید بر تمامی موارد، اجازه ساخت این مجموعه را دادند.
آقاخانی از جمله موضوعات مورد توجه در این مجموعه نوروزی را بحث جلب توریست در مناطق غربی ایران دانست و افزود: ظرفیت های توریستی این منطقه سال‌ها مغفول مانده اما تلاش کردیم با ساخت تیتراژ سریال که در منطقه اورامان ضبط شده است بر جذب توریست به منطقه تأثیرگذار باشیم.

این کارگردان گفت: مجموعه «نون. خ» به یک منطقه و جغرافیای خاص اشاره ندارد و با احتیاط کامل از لهجه، زبان و پوشش یکدستی از مردم کُردزبان در سریال استفاده شده است.

سریال نوروزی «نون. خ» نوشته امیر وفایی است و در ایام نوروز سال ۹۸ در ۱۶ قسمت از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

غ.ن/ا.ز

 

نظر شما
ارسال نظر